لنت ترمز الکتروموتور

تماس بگیرید

دسته:

توضیحات

ممکن است در هنگام رانندگی برای هرکدام از ما پیش آمده باشد که بوی لنت ماشین خود ویا دیگران را حس کرده باشیم. لنت ترمز یکی از قطعات مهم و کاربردی خودروها است که جز موارد مصرفی می باشد. نحوه کاراین قطعه به این صورت است که با ایجاد اصطکاک با دیسک چرخ و نهایتا توقف خودرو مانع بسیاری از تصادفات احتمالی می شود.پس سالم بودن این قطعه در خودرو بسیار حیاتی و ضروریست.

لنت ترمز الکتروموتور

در بخش مقدمه گفتیم که لنت ترمز ازقطعات بسیار مهم خودرو است. قدرت این قطعه چند برابر قدرت موتور و یا حتی گاهی بیش از ۱۰ برابر می باشد. وظیفه این قطعه این است که با تبدیل انرژی باعث کم شدن سرعت یا توقف کامل خودرو شود؛ بدین گونه که انرژی جنبشی چرخ ها را گرفته و تبدیل به انرژی حرارتی می کند و این گرما در فضا پخش می شود.

بر اساس قوانین فیزیک لنت ترمز برای اینکه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد باید ضریب اصطکاک بالایی داشته باشد و این ضریب باید پایدار باشد که دراثر گذشت زمان و یا تغییرات دما قابلیت خود را از دست ندهد و جنس خوبی داشته باشد که در مقابل سایش مستحکم باشد و باعث ایجاد خراش در کاسه ترمز نشود. کارخانه های مختلف تولید لنت ترمز به منظور کارایی بهتر لنت عملیاتی مانند ایجاد شیار بر روی سطح لنت، هشداردهنده اتمام لنت،پخ کردن حاشیه های لنت و…روی آن انجام می دهند تا این قطعه بتواند هرچه بهتر وظیفه خود را در موتور خودرو انجام دهد.

انواع لنت ترمز الکتروموتور

این قطعات درگروه ترمزهای الکترومکانیکی قرار می گیرند و به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تنظیم فنری
  • تنظیم الکتریکی

برای دسته بندی لنت ترمز الکتروموتور آن ها را در گروه ترمزهای الکترومکانیکی قرار داده اند که شامل دو دسته تنظیم فنری و تنظیم الکتریکی می شوند. ترمزهای الکترومکانیکی مانند ترمزهای هیدرولیکی نیستند چرا که دراین نوع ترمزها اعضای تشکیل دهنده سیستم الکترونیکی می باشد و درآن کالیپرهای ترمز به جای استفاده از سیلندرهای هیدرولیکی با فعال کننده های الکترونیکی راه اندازی می شوند و دیگر فشار از سیلندر اصلی ترمز تامین نمی شود بلکه همه اتفاقات به صورت مستقیم به وسیله کامپیوتر خودرو بهدایت می گردد.

ترمزهای الکترومکانیکی مانند مغز انسان شبکه ای به هم پیوسته و پیچیده است که همه اجزای آن با هم مرتبط هستند که در این سیستم اطلاعات مورد نیاز برای کالیپر فرستاده می شود و کالیپر هم مقدار و انرژی که برای عملیات ترمزگیری مورد نیاز است را به دقت محاسبه کرده و آن را اعمال می کند.

در این سیستم تجهیزات ایمنی نیز تعبیه شده است تا در زمینه ارسال اطلاعات به کالیپر کمترین مشکلات ممکن وجود داشته باشد به طوری که یک مسیر کمکی برای فرستادن داده های ضروری و حیاتی به کالیپرها درنظر گرفته شده است تا درصورت بروز اختلال درمسیر اصلی، ازاین مسیر کمکی استفاده شود و اختلالی در ارتباط ایجاد نشود. مگنت ترمز الکتروموتور که با نام ترمز الکترومغناطیسی نیز شناخته می شود در شرکت نیروموتور قابل تولید و عرضه می باشد. در صورت نیاز به خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

خرید لنت ترمز الکتروموتور
خرید لنت ترمز الکتروموتور

حال به شرح دو دسته مذکور می پردازیم:

تنظیم فنری

درترمزهای فنری نیروی گشتاوری باعث توقف می شود به گونه ای که این فنرها ترمز را طوری فعال می کنند که وقتی برق سیستم قطع شود آن نیرو(نیروی گشتاوری)اعمال شود. محرک های الکترومغناطیسی ،پنوماتیکی یا هیدرولیکی نیروی لازم برای درگیر شدن ترمز را تامین می کنند. برای توقف سریع خودروها ترمزهای فنری گزینه ای عالی هستند چون در عملکرد آن ها بازه زمانی که راننده تصمیم به توقف می گیرد تا زمانی که خودرو بایستد بسیار کوتاه است و این باعث بالا رفتن ضریب امنیتی می شود.

در نوع ترمز الکتروموتور فنری، ترمز از طریق فنر فعال شده و دقیقا در زمانی که جریان برق قطع می شود نیروی گشتاور فعال شده و در این حالت نیرویی که بر ترمز وارد می گردد توقف موتور را ایجاد خواهد کرد که البته این نیرو از طریق هیدرولیک ایجاد می شود. در صورتی که قصد دارید به محض قطع جریان برق، موتور فورا خاموش شود ترمزهای فنری می تواند گزینه مناسبی باشند و به عنوان نوعی ترمز نگهدارنده با ایمنی بالا نیز شناخته می شود. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت انواع سیم پیچی مگنت الکتروموتور با شرکت نیروموتور تماس بگیرید. شرکت نیروموتور ارائه دهنده انواع سیم پیچی مگنت الکتروموتور می باشد.

تنظیم الکتریکی

در این نوع تنظیم نیروی محرک به وسیله سیم پیچ مغناطیسی ایجاد می شود.گشتاوری که دراین سیستم وجود دارد جریان برق را قطع می کند باعث می شود که خودرو متوقف شود. نکته:ممکن است تا کنون وقتی که از روی پله برقی بالا و پایین رفته باشید با خودتان در مورد سیستم آن فکرکرده باشید.خوب است بدانیم که نوع دیگر ترمزها،ترمزهای آهنربای دائمی نام دارند که مانند تنظیم فنری کار نمی کنند بلکه برای اعمال فشار در جهت تولید گشتاور توقف،از یک سری آهنرباهای دائمی استفاده می کنند.

به طورکلی نتیجه می گیریم که سیستم ترمز یکی از مهم ترین سیستم های خودرو است که عدم توجه به سلامت فنی آن صدمات جبران ناپذیری را به وجود می آورد.به طور معمول بعد از هر۲۰ هزارکیلومتر باید به مکانیکی مراجعه کرد و میزان سلامت لنت های خودروی خود را چک کرد و بهتر است هر ۵۰ هزارکیلومتر یک بار آن ها را تعویض کرد تا ترمز خودرو کارایی بهتر و بالاتری داشته باشد.دقت داشته باشید در زمان تعویض لنت ها بهتراست هردو لنت را با هم عوض کنید و لنت های جدید نیز مشابه باشند.

ترمز الکتروموتور از نوع تنظیم الکتریکی از طریق نیروی گشتاور موجب متوقف شدن موتور در قطع جریان برق می شوند در حقیقت همانند دوچرخه های حرفه ای نیروی محرک از طریق سیم پیچ مغناطیسی ایجاد می شود. الکتروموتور ترمزدار نوعی الکتروموتور موجود در مصارف گوناگون صنعتی است که در شرکت نیروموتور قابل عرضه می باشد. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت با ما در تماس باشید.

ترمز الکتروموتور آهن ربایی

نوع دیگری نیز از ترمز الکتروموتور وجود دارد که با نام ترمز آهن ربایی معروف هستند که برخلاف دو نوعی که پیشتر به آن پرداختیم برای وارد کردن فشار جهت متوقف کردن گشتاور از نیروی آهن ربای دائمی استفاده خواهند کرد. تفکیک این ترمزها از طریق یک شار مغناطیسی صورت می پذیرد و از این طریق آهن ربا موجب خنثی شدن میدان مغناطیسی ایجاد شده می گردد. از این ترمزها معمولا برای مواردی نظیر پله برقی استفاده می شود که توقف در آن ها بسیار حساس و کنترل شده می باشد.  

لنت ترمز الکتروموتور چند نوع دارد؟

لنت ترمز الکتروموتور در دو دسته تنظیم فنری و تنظیم الکتریکی تولید می شود.

قیمت لنت ترمز الکتروموتور؟

لنت ترمز الکتروموتور در انواع مختلف تولید می شود. برای اطلاع از قیمت لنت ترمز الکتروموتور با مجموعه نیروموتور تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لنت ترمز الکتروموتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.