You are currently viewing قطعات موتور الکتریکی

قطعات موتور الکتریکی

5
(1)

قطعات موتور الکتریکی

موتور برقی در جاروبرقی دارای دو عضو است. دو عضو ثابت در هر دو طرف مس هستند. روتور برای نگه داشتن سیم عضو روتور از زیربخش های آهن (خاکستری) از جمله ترک ساخته شده است. مبدل برقی (جلو ، کمی پنهان) شامل تقسیمات فلزی است که هرکدام از آنها جهت تحویل جریان به یکی از سیم پیچ های روتور برعکس است. دو برس انتقال فعلی در تماس با تقسیم های مبدل فلزی دو قسمت جلو (راست و چپ پلاستیک هستند) روتور چرخانده شده است و محور آن دارای یک صندلی بارگیری (در قسمت جلویی) است.

موتور الکتریکی ساده متشکل از یک هادی الکتریکی در حال چرخش ( عضو چرخان ) است که بین قطب های شمالی و جنوبی یک آهنربای ثابت به شکل نعل اسب قرار می گیرد. هادی به عنوان عضو چرخان شناخته می شود (که گاهی به آن نگهدارنده گفته می شود: آرماتور) در حالی که آهنربای ثابت به عنوان ساختار میدان ( عضو ثابت ) شناخته می شود همچنین یک مبدل برقی نیز وجود دارد که در محور عضو چرخان نصب شده و چرخش جریان گردان را تأمین می کند.

انواع قطعات موتور الکتریکی

عضو ثابت

ساختار میدان، پرونده های عضو ثابت یک میدان مغناطیسی را درون موتور ایجاد می کنند ، جایی که میدان مغناطیسی از خطوط قوی تشکیل شده است که بین قطب های آهنربای ثابت وجود دارد. ساختار میدان یک موتور DC ساده از یک آهنربای دائمی به نام آهنربای میدان تشکیل شده است. در برخی از موتورهای بزرگتر و پیچیده تر ساختار میدان از بیش از یک الکترومغناطیس تشکیل شده است که از منبع خارجی با برق تغذیه می شوند. چنین الکترومغناطیسی کویلهای میدان ثابت نامیده می شوند.

 بیش از ۶۰ سال که استفاده از کلاچ ها، کاربرد کلاچ ها و انواع مختلف کلاچ به طرز چشمگیری افزایش یافته است. کلاچ های الکترومغناطیسی برای عملکرد از راه دور مناسب ترین نوع کلاچ هستند زیرا برای کنترل درگیری آنها نیازی به ارتباط مکانیکی نیست، عملکرد سریع و روان را فراهم می کند. در صورت نیاز به خرید و استتعلام قیمت کلاچ مغناطیسی با شرکت نیرو گیربکس تماس بگیرید.

انواع قطعات موتور الکتریکی
انواع قطعات موتور الکتریکی

عضو چرخشی

عضو چرخان یک سیم پیچ استوانه ای یا چند سیم پیچ به طور کلی استوانه ای شکل است و با عبور جریان از طریق آنها یک الکترومغناطیس تشکیل می دهند. یک لولا چرخان بر اساس دو صندلی بار به عضو یاتاقان وصل می شود و بار به این مرکز وصل می شود. روتور در موتورهای DC ساده و کوچک، بین قطب های آهنربا (خواه خود مغناطیسی باشد یا یک الکترومغناطیس) می چرخد که قطب روتور مغناطیسی شمالی با قطب جنوبی عضو ثابت و جنوب در این با شمال در آن قرار دارد.

سپس جهت جریان تغییر می کند تا قطب روتور شمالی را تغییر داده و آن را به قطب جنوبی تبدیل کند، بنابراین قطب های جنوبی یکدیگر را دفع می کنند، باعث می شود که نمونه کارها نیمه چرخش را انجام دهند. جریان توسط یک مبدل برقی معکوس می شود -یک حلقه فلزی به چند قسمت تقسیم می شود که هر کدام دارای دو برس هستند، جریان را از خارج هدایت می کنند و مبدل جریان را به نوبت ارگان چرخان هدایت می کند. بر خلاف جریان موجود در عضو چرخان از طریق مبدل ، قطبهای آن مخالف دو قطب مختلف میدان عضو ثابت می شوند ، بنابراین حرکت روتور کامل و یک چرخه کامل ساخته می شود.

با تغییر جهت جریان ثابت در سیم پیچ روتور ، روتور چرخش خود را ادامه می دهد. هر بار که جهت جریان معکوس شود (عملاً جریان از سیم به سمت راست کویل می شود و به طور مداوم از سمت چپ خارج می شود ، اما در طی آن مبدل نیم چرخه را با سیم پیچ مورد نظر چرخانده است ، بنابراین جهت جریان ورودی بر خلاف جهت اول خود می شود) ، عضو در حال چرخش نیم چرخه را می چرخاند. با چرخش نیم چرخش خطوط نیروهای مغناطیسی ایجاد شده توسط میدان عضو ثابت را قطع می کند. یک ولتاژ در سیم پیچ ایجاد می شود.

این ولتاژ الکتریکی به عنوان نیروی محرکه الکتریکی مخالف نامیده می شود که باعث کاهش سرعت چرخش نمونه کارها و همچنین جریان فعلی آن می شود. اگر موتور دارای یک بار ساده باشد، در آن صورت کیس با سرعت بالا می چرخد و انگیزه مخالف بیشتری ایجاد می کند. با افزایش بار ، نمونه کارها کندتر می شوند زیرا خطوط نیروی مغناطیسی کمتری کاهش می یابد. بنابراین موتور با بار بیشتر کارآمدتر عمل می کند زیرا از انرژی کمتری برای ایجاد کار استفاده می کند.

الکتروگیربکس صنعتی یکی از اجزای مهم در دستگاه‌های صنعتی است که برای انتقال حرکت و ایجاد گشتاور در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که الکتروگیربکس صنعتی خراب شده باشد، تعمیر آن بسیار مهم است. جهت تعمیر الکتروگیربکس صنعتی با شرکت فنی مهندسی نیرو گیربکس تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

کاربرد قطعات موتور الکتریکی
کاربرد قطعات موتور الکتریکی

مبدل برقی

مبدل اصلی در موتورهای DC استفاده می شود ، جایی که هنگام چرخش جهت جریان را در روتور منعکس می کند، جریان را بین منبع برق به سیم پیچ های روتور هدایت می کند. مبدل در موتور DC متشکل از یک حلقه است که حداقل به دو قسمت تقسیم می شود و به شافت درایو متصل به روتور ثابت می شود. انتهای هر سیم پیچ روتور به دو بخش حلقه فلزی متصل است . جریانی که از منبع خارجی حاصل می شود توسط دو سیم و دو قطعه کوچک گرافیتی به نام “برس” به مبدل متصل می شود و قسمت های مخالف تقسیمات مبدل را لمس می کند.

جریان از یک برس به کویل وارد می شود ، و یک برس دیگر در طرف دیگر مبدل وجود دارد که جریان از سیم پیچ خارج می شود و جریان به منبع برق باز می گردد. هنگامی که یکی از حلقه ها با اولین حلقه تماس پیدا کند، جریان الکتریکی را از برس جدا کرده و آنرا به بورد می فرستد ، و هنگامی که قطب های مغناطیسی که روی کلیپ تشکیل می شوند، در برخی الکترودهای مشابه آهنربای میدان قرار می گیرند ، کلیپ نیم چرخه می چرخد و از یکی از شکاف هایی که حلقه ها را جدا می کند ، عبور می کند.

سپس حلقه دوم مبدل با اولین برس وصل می شود و حامل جریان به کلیپ بورد می شود ، بنابراین جهت جریان معکوس می شود زیرا موقعیت الکترودها در کیس معکوس می شود. هنگامی که الکترودهای مشابه میدانهای مغناطیسی عضو ثابت و کپسول ملاقات می کنند ، کپسول به دلیل دفع میدانهای مغناطیسی آنها همچنان در حال چرخش است.

گیربکس صنعتی یکی از اجزای مهم در دستگاه‌های صنعتی است که برای انتقال حرکت و ایجاد گشتاور در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیربکس‌ها معمولاً از چندین قطعه تشکیل شده‌اند که با هم ترکیب شده‌اند تا بتوانند حرکت را به صورت دقیق و با گشتاور بالا به دستگاه‌های مختلف منتقل کنند. برای آشنایی با ویبره بدنه برقی چیست؟ و کاربردهای آن توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت نیرو گیربکس مطالعه کنید.

قطعات موتور الکتریکی چیست؟

قطعات موتور الکتریکی متشکل از عضو چرخان و عضو ثابت و مبدل برقی می باشد که در این مقاله به بررسی کامل آن ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

مبدل در موتور DC چه عملکردی دارد؟

مبدل در موتور DC متشکل از یک حلقه است که حداقل به دو قسمت تقسیم می شود و به شافت درایو متصل به روتور ثابت می شود. برای خواندن ادامه مطلب این مقاله را در سایت نیرو گیربکس مطالعه نمایید.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا کنون امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.