ویبراتور بنزینی

تماس بگیرید

دسته:

توضیحات

ویبراتور بنزینی

ویبراتورهای بنزینی دستگاه های ارتعاشی هستند که در هنگام ریختن بتن برای قرار دادن بتن در داخل قالب بدون هیچ شکافی استفاده می شوند. ارتعاش در پروژه بتن مسلح ساختمانی بسیار مهم است. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا در آن وجود داشته باشد که می تواند ساختار بتن را تا حد زیادی ضعیف کند. ویبراتورهای بنزینی با تکان دادن شدید و ارتعاش بتن تازه ریخته شده حباب های هوا را از بین می برند. استفاده از ویبراتو در طول فرآیند ریختن به سادگی توصیه نمی شود. در بیشتر موارد، تجهیزات مختلف بتن نیز مورد نیاز است.

اگر حباب های هوا در مخلوط بتن باقی بماند، بتن متخلخل شده و مقاومت آن کاهش می یابد. اگر با دانش مقاومت مصالح آشنایی کافی داشته باشید، متوجه خواهید شد که چگونه وجود منافذ خالی و سوراخ در بدنه بتن پس از خشک شدن، با تمام نیروها مشکل ایجاد می کند و در عمل بتن شما دارای مقاومت ضعیفی خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از ضعف نیروهای بتن، استفاده از ویبراتورهای بنزینی بتن یا سایر وسایل مشابه ضروری است.

مزایا و معایب ویبراتورهای بنزینی

مزایا

  • از ویبراتورهای بنزینی میتوان برای پروژ های ساختمانی بزرگ استفاده کرد در حالی استفاده از ویبراتور الکتریکی برای پروژه های بزرگ کارآیی ندارد.
  • استفاده از این دستگاها در محیط های مرطوب اصلا خطرناک نیست بر خلاق ویبراتور های برقی که نمیتوان در این محیط ها از آنها استفاده کرد.
  • ویبراتورهای بنزینی و گازوئیلی قدرت بالایی دارند

معایب

  • ویبراتور های بنزینی و گازوئیلی در هوای سرد کارایی خود را از دست می دهند. در حالی که انواع ویبره برقی در خارج از دمای محیط عملکرد یکسانی دارند.
  • ویبره های دیزلی یا همان موتورهای احتراق داخلی به دلیل تولید دود برای استفاده در محیط داخلی مناسب نیستند.
  • ویبراتورهای بنزینی و دیزلی باعث آلودگی صوتی می شوند، بنابراین برای محیط های مسکونی مناسب نیستند. تولید صدا در ویبره برقی موضوعی قابل تحمل است.
  • در انواع ویبره های برقی مشکل آلودگی محیط زیست وجود ندارد مگر اینکه از ژنراتور برق استفاده شود و ژنراتور در داخل خانه رها شود.
  • ویبراتورهای بنزینی قدرت بالایی دارند و این قدرت را به صورت یکنواخت تولید نمی کنند. ضربه های شیلنگ ویبراتور در موتورهای احتراق داخلی به شدت ناهماهنگ بوده و گاهی با ضربه های شدید و ناگهانی همراه است.
  • ضربات در ویبره برقی بسیار یکنواخت تر و بهتر است اما قدرت لازم را ندارد. قیمت ویبراتور برقی بسیار کمتر از قیمت ویبراتور بنزینی یا گازوئیلی است.

برای تعمیر انواع گیربکس صنعتی با شرکت نیروموتور در تماس باشید. شرکت نیروموتور ارائه دهنده انواع محصولات گیربکس صنعتی و تعمیر الکتروگیربکس صنعتی می باشد. برای استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کاربرد ویبراتور بنزینی

در همه زمینه ها، هر ابزار خاص برای رفع نیاز خاصی طراحی و ساخته خواهد شد. دنیای ساخت و ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر ابزاری در این زمینه نیاز خاصی دارد. اما ارتعاش بتن یکی از ابزارهایی است که برای رفع نیازهای فنی در حین بتن ریزی ساخته می شود. ماهیت بتن به گونه ای است که در هنگام تخلیه به دلیل حالت خمیری خاصی که دارد ممکن است با هوا مخلوط شود و یا به هر دلیلی هوای زیر آن حبس شود.

وقتی سطح بزرگی را با بتن می پوشانید، مواجه شدن با حباب های هوا که روی سطح بتن به دام افتاده اند، اصلا عجیب نیست. البته حباب های هوا نه تنها در سطح ایجاد می شوند، بلکه گاهی اوقات در لایه های میانی نیز دیده می شوند. در این بین ارتعاشات بتن به رها شدن این حباب های هوای محبوس شده، رسیدن به سطح بتن و خروج کامل از آن کمک می کند. در صورت نیاز به خرید انواع بتونیر با مجموعه نیروموتور در تماس باشید. مجموعه نیروموتور مرکز فروش انواع بتونیر می باشد.

نحوه ارتعاش بتن با ویبراتورهای بنزینی

ما اساساً دو نوع ویبراتور بتن داریم: بنزینی و برقی. در یک ویبراتور بنزینی، موتور ویبراتور که وظیفه لرزش را بر عهده دارد، معمولاً بسیار بزرگ است و هنگامی که در یک قاب اغلب فلزی قرار می گیرد، به طور دائم در مجاورت قرار می گیرد و متحرک نیست. شیلنگ ویبراتور نیز به این موتور بزرگ متصل است و ارتعاشات موتور ویبراتور را به سطح بتن منتقل می کند. اما در بتن ویبره اساس کار متفاوت است.

این محصولات معمولا سبکتر هستند و به عنوان موتور دارای قسمت مجزا نیستند اما موتور الکتریکی که با برق کار می کند و بسیار کوچکتر است در دسته ارتعاشات بتن قرار می گیرد. عملکرد شیلنگ در ویبره های برقی یکسان است. این تفاوت بین ویبراتور برقی و بنزینی کار با نوع اول را آسان تر می کند اما نسبت به نوع دوم قوی تر است. همانطور که گفته شد اکثر اجزای شیلنگ ویبراتور برای هر دو نوع ویبره بتنی یکسان است.

اگرچه پرداختن به تمام اجزای یک شیلنگ ارتعاشی خسته کننده نیست، اما مهم ترین قسمت آن سری سانتریفیوژ است. سری گریز از مرکز که دقیقا انتهای شیلنگ ویبره است با وزن نامتعادل خود لرزش موتور ویبراتور را تشدید می کند و به تقویت ارتعاش اعمال شده به بتن کمک می کند. در صورت نیاز به خرید انواع موتور برق با مجموعه نیروموتور در ارتباط باشید. شرکت نیروموتور ارائه دهنده انواع موتور برق با قیمت مناسب می باشد.

عملکرد ویبراتورهای بنزینی

تا اینجا احتمالاً متوجه شده اید که ارتعاش بتن چه کاربردی دارد، اما اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم ارتعاش بتن چگونه کار خود را انجام می دهد. یکی از راه حل ها (و شاید تنها راه حل) برای حذف حباب های هوا از خمیر بتن لرزش است. لرزش با کشش های ثابت در لایه های مختلف بتن باعث خروج هوا از آن می شود. دقیقاً به همین دلیل است که این وسیله کاربردی را لرزش بتن می نامند. بنابراین اساس کار ارتعاش بتن ایجاد ارتعاشات با فرکانس بالا و در عین حال ارتعاشات قوی در لایه های خمیر بتن می باشد. برای خرید انواع ویبره بدنه با مجموعه نیروموتور در ارتباط باشید. مجموعه نیروموتور ارائه دهنده انواع محصولات ویبره بدنه می باشد.

در قسمت قبل به طور ضمنی به تفاوت های ویبراتورهای بنزینی و برقی  پرداخته شد اما از نظر کارایی و کاربری باید گفت که ویبره برقی تفاوت های خاصی با ویبره بنزینی دارد. کار با ویبره برقی به دلیل وزن سبک و قابلیت حرکت به دلیل عدم وجود موتور مجزا از دسته بسیار راحت تر است. از سوی دیگر، ویبره های بنزینی ممکن است از نظر قابلیت استفاده تا حدودی محدود باشند، اما معمولاً در شرایط مساوی قدرتمندتر هستند. علاوه بر این، هزینه نگهداری و تعمیر ویبراتور برقی به دلیل کوچکتر بودن اجزای آن بسیار کمتر و مقرون به صرفه است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ویبراتور بنزینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.