گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

(دیدگاه کاربر 1)

تماس بگیرید

دسته:

توضیحات

فهرست مطالب

گیربکس شافت مستقیم

چرخ دنده قطعه ای دوار دانه دار بوده که در تماس با قطعه ای مشابه دیگری قرار می گیرد. از جمله اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده هر دستگاه، چرخ دنده ها می باشند. به دو یا چند عدد چرخ دنده دچر کنار یکدیگر و ارتباط آن ها با هم، گیربکس می گویند.

گیربکس ها به وسیله کم شدن دور در چرخ دنده ها می تواند گشتاور خروجی را زیاد کند و سبب تعیین جهت خروجی شفت شود. گیربکس شافت مستقیم یکی از متداول ترین و پرکاربردترین گیربکس های موجود در بازار صنعتی می باشد که با استفاده از آن بسیاری از دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

یک چرخ دنده شافت که با هم در ارتباط می باشند، زاویه هلیکس مشابه داشته و در خلاف جهت هم هستند. یک چرخ دنده تحت عنوان محرک و دیگر چرخ دنده تحت عنوان محرک عمل کرده و سبب منتقل شدن دور و گشتاور از یک محور به محوری دیگر می گردند. ساختار این گیربکس ها به گونه ای هستند که با حرکت یک نقطعه در امتداد سطح دنده انتقال نیرو صورت می گیرد.

انوع گیربکس شافت مستقیم

گیربکس های شافت مستقیم انواع مختلفی داشته که هر کدام دارای مشخصه و ویژگی های خاصی هستند و برای مواد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که عبارت است از: گیربکس یک طبقه یا چند طبقه گیربکس فلنچ دار یا پایه دار گیربکس به همراه گلدانی خارجی گیربکس پایه و فلنچ.

گیربکس شافت مستقیم
گیربکس شافت مستقیم

کاربرد گیربکس شافت مستقیم چیست

گیربکس های شافت مستقیم کاربردهای وسیعی در صنایع گوناگون دارند. گیر بکس هاس شافت مستقیم فلنچ دار جهت موارد عمود نصب نظیر میکسرها و سری پایه دار آن اکثرا در خطوط انتقال مواد به کار برده می شود. از جمله اصلی ترین کاربردهای آن در بالابرها می باشد. همچنین از دیگر کاربردهای این گیربکس ها می توان به استفاده در مخلوط کن های صنعتی، صنایع سیمان، صنایع فولاد، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع کاشی و سرامیک و اشاره کرد.

تعمیر گیربکس شافت مستقیم

در صورت به گوش رسیدن صداهای غیر معمول لرزش بالای گیربکس باید بلبرینگ های گیربکس چک شده و در صورت نیاز تعویض گردد. نشت روغن می تواند از قسمت های گوناگون و به دلایل مختلف در گیربکس اتفاق بیفتد، این دلایل شامل خرابی سیل بندها و واشرهای گیربکس و … می باشد. نچرخیدن شافت خروجی زمانی که الکتروموتور روشن است می تواند یکی از علت های خراب شدن پینیون ورودی گیربکس محسوب شود.

گیربکس شافت مستقیم به دلیل عدم سرویس به موقع و استهلاک زیاد ممکن است دچار مشکل شود به همین دلیل باید به نگهداری این دستگاه توجه زیادی نمایید. در هنگام تعمیر این دستگاه بهتر است از قطعات فابریکی استفاده کنید تا مرغوب بوده و تا مدت های طولانی برای شما کاربرد داشته باشد. همچنین توصیه می شود تعمیر این قطعه را به تعمیرکاران متخصص و باتجربه بسپارید. روغن و واسکازین دستگاه را باید حداقل 6 ماه یک بار چک کنید. گیربکس بلبرینگ ها هر سه سال یک بار باید تعویض گردد.

مزایای گیربکس شافت مستقیم

بازدهی بالا کارکرد کم با نویز پایین توانایی کار در سرعت های زیاد بدون لرزش فضای کافی برای روغن کاری صحیح چرخ دنده ها و عمر طولانی نگهداری و تعمیر آسان و راحت توانایی کار در تبدیل های بالا. مزایای استفاده از گیربکس یکی از مقالات جدید و مرتبط سایت نیروموتور می باشد که توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

اجزای گیربکس شافت مستقیم

گیربکس های شافت مستقیم از اجزای مختلفی از جمله تعدادی چرخ دنده،‌ پینیون ورودی و خروجی شافت مستقیم، بیرینگ ها، سیل های آب بند، سوپاپ هوا، تعدادی خار نگهدارنده، واشر، هوزینگ یا پوسته گیربکس و تعدادی سیم تشکیل شده است.

قیمت گیربکس شافت مستقیم
قیمت گیربکس شافت مستقیم

قیمت گیربکس شافت مستقیم

همان طور که در بالا گفتیم، گیربکس های شافت مستقیم انواع گوناگونی داشته و از اجزای مختلفی تشکیل شده است به همین دلیل نمی توان قیمتی را برای این محصول تعیین کرد. عواملی همچون نوع گیربکس، قطعات به کار رفته در ساخت آن، توان این دستگاه و … باعث تغییر قیمت نهایی این محصول شده است.

خرید گیربکس شافت مستقیم

گیربکس های شافت مستقیم انواع و کیفیت های مختلفی دارد به همین دلیل پیش از خرید این محصول ابتدا باید هدف خود را از خرید مشخص کرده و سپس با توجه به نوع کاربرد خود دستگاهی مناسب را خریداری نمایید. همچنین با توجه به کاربرد این گیربکس ها باید محصولی باکیفیت را خریداری کرده تا از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و پس از گذشت مدت زمانی از خرید، این محصول خراب نشود. توصیه می شود پیش از خرید این گیربکس ها از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در خرید مناسب این گیربکس ها راهنمایی کنند.

نصب گیربکس شافت مستقیم

برای نصب گیربکس های شافت مستقیم باید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا این دستگاه ها از حساسیت های خاصی برخوردار بود و نصب آن نیاز به دقت و مهارت دارد. از این رو در صورتی که نصب این دستگاه را به افراد غیرحرفه ای بسپارید ممکن است باعث آسیب رساندن به محصول شما شود.تعمیرات گیربکس شافت مستقیم پایه دار وفلنچ دار. تعویض پوسته گیربکس شافت مستقیم. دنده گیربکس شافت مستقیم.گیربکس صنعتی. گیربکس های صنعتی. تعمیرات گیربکس شافت مستقیم پایه دار وفلنچ دار. واسطه گیربکس صنعتی.

گیربکس پایه دار
گیربکس پایه دار

گیربکس پایه دار

گیربکس شافت مستقیم یکی از پر کاربردترین انواع گیربکس ها در صنایع مختلف است که دلیل نامگذاری آن به نوع طراحی در چرخ دنده ها ارتباط دارد به گونه ای که در مقایسه با سایر انواع گیربکس های معمولی تحمل فشار بالایی را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی گیربکس شافت مستقیم پایه دار بپردازیم و در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم دعوت می کنم با ما همراه باشید.

موتور گیربکس پایه دار

گیربکس شافت مستقیم دارای دندانه هایی می باشد که انتقال نیرو از طریق این دندانه ها در جهات مختلف انتقال پیدا می کند توجه داشته باشید که دندانه ها می توانند زاویه دار و یا بدون زاویه باشند، این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس های معمولی نویز کمتری تولید می کنند و به دلیل این که دندانه ها سطح تماس بیشتری دارد لذا ارتعاشات در آن تا حد ممکن کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بازدهی بیشتری دارد.

چرخ دنده هایی که در گیربکس شافت مستقیم پایه دار به کار رفته از زاویه مارپیچ یکسانی برخوردارند و بلعکس گیربکس های معمولی براساس قانون دست مخالف عمل می کنند. انتقال گشتاور با بازدهی بالا از دیگر ویژگی های این نوع گیربکس محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت و کاربرد گیربکس آویز پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت نیروموتور مطالعه نمایید.

انواع چرخ دنده در گیربکس شافت مستقیم پایه دار

گیربکس شافت مستقیم این قابلیت را دارد که از مدل های مختلف چرخ دنده استفاده کند که چند مورد از پرکاربردترین آن ها به قرار ذیل است:

  • چرخ دنده هرینگ بون: این نوع چرخ دنده را می توانید در گیربکس شافت مستقیم استفاده کنید البته قابل ذکر است که این نوع گیربکس دارای دو ردیف دندانه های زاویه دار است که در کنار یکدیگر قرار دارند. اگرچه چرخ دنده هرینگ بون در اندازه کوچک تولید می شود ولیکن گزینه مناسبی برای ارتعاشات بالا می باشد.
  • چرخ دنده یک ردیفه: این نوغ چرخ دنده برخلاف هرینگ بون دارای یک ردیف دندانه زاویه دار است که چرخش آن برخلاف عقربه های ساعت یا در جهت دست مخالف است از ویژگی های درخور توجه این چرخ دنده می توان به توانایی تحمل بار بالای آن اشاره کرد.
  • چرخ دنده دو ردیفه: این چرخ دنده از نظر شکل ظاهری مشابه چرخ دنده یک ردیفه است ولیکن همان طور که از نام آن پیدا است از دو ردیف دندانه بهره مند می باشد و تفاوت آن با نوع هرینگ بون در گپی است که در بین دو ردیف دندانه تعبیه شده است.

توجه داشته باشید که جهت زاویه دندانه ها در این دو ردیف مخالف هم می باشد و مزیت استفاده از آن ها در از بین بردن بارهای رانشی بوده و از سوی دیگر موجب افزایش مقطع بین دندانه ها خواهد شد و در نهایت تاثیر بسزایی در نرم تر شدن عملکرد گیربکس شافت مستقیم دارد.

کاربرد گیربکس شافت مستقیم
کاربرد گیربکس شافت مستقیم

کاربرد گیربکس شافت مستقیم

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم این نوع گیربکس در زمره پرکاربردترین و کارآمدترین گیربکس ها قرار دارد که راندمان آن در حدود 85 درصد اعلام شده است. گیربکس شافت مستقیم پایه دار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صنایع کود، صنایع چاپ، صنایع زمینی
  • کارخانه های فولادی، نورد، صنایع برق و بندر
  • صنایع نساجی، صنایع پلاستیک، صنایع غذایی، نوار نقاله، آسانسور، دمنده
  • کمپرسور، صنایع نفت و برش و سایر صنایع

روش نگهداری از گیربکس شافت مستقیم

همانند تمامی انواع تجهیزات صنعتی این دستگاه نیز برای این که عمر مفید طولانی تر و بازدهی بالاتری داشته باشد به مراقبت و نگهداری نیاز دارد که مهم ترین و اصلی ترین عامل مراقبتی برای تمامی انواع گیربکس ها روانکاری و سطح روغن آن است.

به خاطرداشته باشید که سطح و روغن گیربکس بایستی هر چند مدت یک مرتبه (دوره ای) مورد بررسی دقیق قرار گیرد زیرا که با گذر زمان و استفاده از آن میزان روانکاری روغن آن کاهش پیدا می کند و موجب می شود تا راندمان آن نیز به همان نسبت کاهش پیدا کند و در نهایت گیربکس صدمه ببیند. بهتر است هر 3000 ساعت و یا 6 ماه یک مرتبه برای تعویض روغن واسکازین اقدام کنید.

علاوه بر روغن کاری بایستی برای صحت سلامت گیربکس شافت مستقیم محتوای روغن داخل آن را نیز به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید به عنوان مثال اگر به یکی از چرخ دنده ها صدمه وارد شود با بررسی روغن می توانید پی به این صدمه ببرید و در صورتی که به این امر توجعه نکنید خسارت های سنگینی را در پی خواهد داشت. تعویض روغن گیربکس بهتر است هر سه سال یک مرتبه انجام شود. برای اطلاع از کاربرد و ویژگی های گیربکس صنعتی برگشت ناپذیر پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن را در وب سایت نیروموتور مطالعه کنید.

مزایای گیربکس پایه دار

چند مورد از مهم ترین مزیت های گیربکس شافت مستقیم با توجه به آنچه که گفتیم به قرار ذیل است:

  • بازدهی بالا
  • نویز اندک
  • قابلیت کار در توان های بالا بدون ایجاد لرزش
  • نگهداری و مراقبت راحت
  • دارای فضای کافی برای روغن کاری و عمر مفید طولانی
قیمت گیربکس پایه دار
قیمت گیربکس پایه دار

قیمت گیربکس پایه دار

متاسفانه نوسانات موجود در بازار در قیمت تمامی قطعات از جمله گیربکس تاثیر زیادی دارد و قیمت آن به صورت روزانه در حال تغییر است و نمی توان مبلغ ثابتی را برای قیمت این قطعه بیان کرد اما با این حال برخی افراد تصور می کنند مهمترین عامل در تعیین قیمت گیربکس سرعت خروجی آن است اما این تصور کاملا اشتباه می باشد بلکه پارامترهای دیگری در این مورد تاثیر گذار می باشند که باید در زمان خرید گیربکس شافت مستقیم به آن توجه شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ضریب سرویس: این مورد را می توان مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت دانست، گیربکسی که بیش از 24 ساعت دارای کارکرد باشد به این معنا است که از ضریب سرویس بالاتری برخوردار است.
  • حالت نصب: گیربکس شافت مستقیم به دلیل اینکه دارای انواع مختلفی است در نتیجه حالت نصب آن ها نیز باهم فرق دارد که در این حالت می توانید ار پایه و فلنج برای نصب استفاده کنید، نحوه نصب انواع گیربکس شافت مستقیم در کاتالوگ آن به صورت کاملا دقیق اعلام شده است.
  • میزان بار مجاز: قیمت گیربکس می تواند براساس میزان حداقل و حداکثر بار مجاز در هرکدام از مدل های آن تعیین شود.

گیربکس شافت مستقیم یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی منتقل می کند. این نوع گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور و سایر ویژگی های خود را تغییر دهند تا انرژی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنند.

گیربکس پایه دار

گیربکس‌ها در دستگاه‌های مختلفی برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. این وسیله ها می توانند سرعت چرخش را برای افزایش گشتاور و سرعت کاهش دهند. گیربکس حلزونی، گیربکس مارپیچی، گیربکس کرم، گیربکس خورشیدی از جمله گیربکس های استاندارد مورد استفاده در صنایع هستند. در ادامه به توضیح انواع مختلف گیربکس های صنعتی و نحوه استفاده از آنها می پردازیم. گیربکس کاهنده از دیگر محصولات شرکت نیروموتور می باشد برای اطلاع از کاربرد و ویژگی های گیربکس کاهنده مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

انواع گیربکس پایه دار

انواع گیربکس پایه دار عبارتند از:

گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی یک نوع گیریکس کم مصرف است و از نظر اندازه جمع و جور است. از این نوع گیربکس در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده می شود، اما معمولاً در عملیات های سنگین نیز از آن استفاده می شود. گیربکس حلزونی در ساخت پلاستیک، سیمان، لاستیک و سایر دستگاهای کارخانجات صنعتی سنگین محبوب است. در سنگ شکن ها، اکسترودرها، خنک کننده ها و نوار نقاله ها که همگی کاربردهای کم مصرف هستند، از این وسیله استفاده میشود.

گیربکس حلزونی از این نظر منحصر به فرد است که در زاویه ای ثابت است که در هنگام حرکت، دندان های بیشتری را قادر می سازد در یک جهت با هم تعامل داشته باشند. این ارتباط دائمی را برای یک دوره زمانی مشخص فراهم می کند. گیربکس حلزونی زمانی استفاده می‌شوند که سختی پیچشی باید به حداکثر برسد و برای کاربردهای کم‌صدا مورد استفاده قرار میگیرند. از این نوع دستگاها در صنایع پلاستیک و ماشین هایی که نیاز به قدرت مکانیکی بالایی دارند استفاده می شود.

گیربکس مارپیچ کواکسیال

گیربکس مارپیچ کواکسیال برای کاربردهای سنگین ایده آل است. این نوع گیربکس ها به دلیل کیفیت و کارایی بالایی که دارند مورد توجه قرار می گیرند. اینها با درجه بالایی از مشخصات تولید می شوند که به شما امکان می دهد نسبت بار و انتقال را به حداکثر برسانید.

گیربکس مارپیچ

ویژگی مهم این نوع گیربکس، مجموعه دندانه های منحنی است که بر روی سطح مخروطی شکل نزدیک به لبه یونیت قرار دارند. گیربکس مارپیچ برای ایجاد حرکات دورانی بین شافت های غیر موازی استفاده می شود. اینها معمولاً در معادن، در صنعت معدن و در نوار نقاله استفاده می شوند.

مزایای گیربکس پایه دار
مزایای گیربکس پایه دار

گیربکس مارپیچ اریب دار

گیربکس مارپیچی اریب دار به دلیل ساختار سفت و یکپارچه خود بسیار کاربردی است. که همین ویژگی ها خوبی که دارد باعث شده از آن در کارهای سنگین و سایر کاربردها قابل استفاده باشد. این گیربکس های صنعتی هنگامی که بر روی خروجی شفت موتور صحیح نصب می شوند مزایای مکانیکی زیادی دارند. اینها بر اساس تعداد دندانه ها و چرخ دنده ها بسیار قابل تنظیم هستند.

گیربکس های کرم

گیربکس های کرم برای هدایت عملیات های سنگین استفاده می شوند. زمانی از گیربکس های کرم استفاده می شود که در کار نیاز به کاهش سرعت افزایش یافته بین محورهای غیر متقاطع محور وجود داشته باشد. در این نوع گیربکس صنعتی از چرخ کرمی استفاده می شود که قطر زیادی دارد. کرم یا پیچ با دندانه های ناحیه محیطی گیربکس مشبک می شود. حرکت چرخشی کرم به دلیل حرکت پیچ مانند باعث می شود چرخ به طور مشابه حرکت کند. بیشتر مدل های گیربکس صنعتی در صنایع سنگین مانند ساخت کود، مواد شیمیایی و مواد معدنی کاربرد دارند.

گیربکس سیاره ای

گیربکس سیاره ای بدلیل استقامت، دقت و عملکرد متمایزش بسیار ایده آل است و به دلیل کاربردهای زیادی که دارد، قابل توجه کاربران قرار گرفته است. این نوع گیربکس طول عمر تجهیزات شما را افزایش می دهد و عملکرد را بهینه می کند. الکتروگیربکس شافت مستقیم از محصولات شرکت نیروموتور  عامل نیروی جنبشی و حرکت در صنعت الکتروموتور ها می باشد. برای خرید این محصول با شرکت نیروموتور در تماس باشید.

انواع کاربرد گیربکس شافت مستقیم 

صنایع بزرگی که در آن گیربکس ها صنعتی به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از:

  • صنعت کاغذ گیربکس های ساخته شده از آلیاژ های آلومینیوم، فولاد و چدن برای راه اندازی ماشین آلات در صنعت کاغذ استفاده می شوند.
  • صنعت سیمان گیربکس هایی که گشتاور بالایی دارند نیاز خود را در این زمینه پیدا می کنند. گیربکس مارپیچ مخروطی و گیربکس شافت مستقیم برای عملکردهایی مانند تقویت موتور، کاهش سرعت و غیره استفاده می شود.
  • صنعت قند این یکی از بزرگترین صنایع با ماشین آلات بسیار متنوعی است که از گیربکس هایی صنعتی مختلفی مانند سیاره ای، مارپیچ و غیره استفاده می کنند.
  • صنعت فولاد ماشین آلات سنگین و محکم در صنعت فولاد نقش دارند. از گیربکس های سیاره ای، پینیون و انواع دیگر استفاده می شود.

الکتروگیربکس شافت مستقیم

اساسا عامل نیروی جنبشی و حرکت در صنعت الکتروموتور ها هستند که به دو نوع جریان مستقیم DC و جریان متناب AC تقسیم میشوند. در ماشین آلات صنعتی معمولا از الکتروموتور های AC که خود به دو مدل تک فاز و سه فاز تقسیم بندی شده استفاده می شود.

الکتروموتور های تک فاز درتوان های پایین حدود ۰٫۹ کیلووات الی ۲٫۲ کیلووات به صورت استاندارد و در توان های بالاتر از موتور های سه فاز استفاده میشود. با توجه به مشخصات سیم پیچ الکتروموتورها، سرعت دوران آن ها معمولا ۷۰۰، ۹5۰، ۱45۰، ۲۸5۰ دور بر دقیقه است

در بسیاری ازمواقع در ماشین آلات صنعتی به سرعت هایی متفاوت از سرعت های رایج الکترومتور های نیاز داریم؛ در برخی مواقع، بنا به محدودیت فضا، نیازمند تغییر زاویه محور دوران نیز هستیم. گیربکس ها یکی ازبه ترین و ایمن ترین روش های رفع این نیاز میباشد.

برای چی از گیربکس استفاده میکنیم؟ برای تبدیل دور بالای الکتروموتور به نسبت بالا (سرعت خروجی پایین) برای تبدیل گشتاور پایین الکتروموتور به گشتاور وراندمان بالاتر (بسته به دور خروجی متفاوت است) برای تغییرجهت محور دوران می توان از گیربکس که مجموعه ای ازچرخ دنده هاست، استفاده نمود.

التکروگیربکس شافت مستقیم
التکروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس صنعتی چیست؟

به طور کلی گیربکس صنعتی یک سیستم انتقال و افزایش قدرت است که دور و سرعت موتور را کم کرده و آن را تبدیل به قدرت (گشتاور خروجی) می کند. یعنی دور خروجی کاهش یافته ولی گشتاور آن بسیار افزایش می یابد. در گیربکس ها روش و کیفیت ساخت چرخ دنده ها، اتصالات پوسته، پوشش، یاتاقان و دیگر اجزا بسیار حایز اهمیت است زیرا کیفیت بالای این اجزا مخصوصا چرخ دنده ها و بلبرینگ ها موجب افزایش راندمان، کارایی گیربکس، کاهش دما، کاهش صدای و طول عمر بیشتر گیربکس می شود. گیربکس های صنعتی شافت مستقیم بسته به میزان کاهش دور، از تعدادی چرخ دنده با قطر و تعداد دنده مختلف متشکل می شوند.

در این گیربکس ها در هر دنده نسبت های دور به طور معین و به صورت مستقل کاهش می یابد. بدین نحوه که هر چرخ دنده دور ورودی را کاهش داده و به دنده بعد منتقل می کند: لذا به واسطه چند مرحله ای بودن کاهش دور در این نوع گیربکس ها امکان به دست آوردن دور های خروجی در محدوده ای بین ۱6 الی 4۰۰ دور در دقیقه وجود دارد. در صورت نیاز به دور های خروجی پایین تر از ۰٫5 الی ۱6 دور در دقیقه میتوان از گیربکس های مرکب استفاده نمود. ضمنا در تمامی گیربکس ها دور خروجی انتخاب شده به صورت ثابت و بوده و امکان تغییر دور وجود ندارد که میتوان با استفاده از دور متغیر های مکانیکی و دستگاه های تغیر فرکانس برق (اینورتر) استفاده و از امکان تغییر دور خروجی بهره.

پارامتر های اساسی که باید در انتخاب یک گیربکس در نظر گرفته شود بسیار مهم است.

الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم و یا هلیکال در انواع مختلفی موجود است. گیربکس ها از کنار هم قرار گرفتن و ارتباط آن ها با هم تشکیل می شود. گیربکس ها با استفاده از کم کردن دور چرخدنده ها می توانند گشتاور خروجی را زیاد کنند و جهت چرخش شافت را تعیین کند.

انواع الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم یک طبقه یا چند طبقه
گیربکس شافت مستقیم پایه و فلنچ
گیربکس شافت مستقیم گیربکس فلنج دار
گیربکس شافت مستقیم همراه با گلدانی خروجی

اجزای الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم بر اساس طبقات تشکیل شده از چندین پینیون ورودی، تعدادی شیم، واشر، هوزینگ یا پوسته گیربکس، سوپاپ هوا، تعدادی خار نگهدارنده، بیرینگ ها، سیل های آب بند و جناغی تشکیل شده است.

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

خرید الکتروگیربکس شافت مستقیم

در هنگام خرید گیربکس شافت مستقیم در ابتدا می بایست بدانیم که هدف از خرید این گیربکس چیست و چه کاربردی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین میزان قدرت گیربکس نیز در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه در هنگام خرید باید با این گیربکس ها آشنا شده و گیربکسی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. بهتر است پیش از خرید این گیربکس با یک متخصص مشورت نمایید تا گیربکسی مناسب و با کیفیت خریداری نمایید.

مزایای الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم کارکردی آرام و فاقد نویز دارد.
این گیربکس بازده بسیار بالایی خواهد داشت.
گیربکس های شافت مستقیم بدون لرزش با سرعتی بالا شروع به کار می کند.
این گیربکس ها فضای کافی برای روغن کاری صحیح چرخ دنده ها دارد.
وجود این قطعه در دستگاه باعث ایمنی بیشتر می شود.
این گیربکس ها کارکردی ساده داشته و به راحتی می توان از آن استفاده نمود.
گیربکس شافت مستقیم کیفیت ساخت بالایی داشته و عمری طولانی دارد.
این گیربکس ها هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد.

کاربرد الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

 

گیربکس های شافت مستقیم کاربردهای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از:
صنایع نساجی
صنایع غذایی
صنایع پلاستیکی
دستگاه های برش
صنایع نفت
کمپرسور
بالابر
آسانسور
نوار نقاله

تعمیر و نگهداری الکتروگیربکس شافت مستقیم

در صورتی که در گیربکس های خود صدای غیرعادی و یا لرزشی را مشاهده کردید، باید این دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که چرخ دنده ها ایراد داشت باید از یک کارشناس کمک بگیرید تا در صورت خرابی آن را تعویض نمایند.
اگر در گیربکس خود نشتی ای را مشاهده کردید، باید پیگیر آن شده و محل نشت را پیدا کنید. احتمال دارد که سیل های آب بند و یا واشر گیربکس خراب شده باشد و بهتر است با یک متخصص مشورت نمایید.
بهتر است روغن و یا واسکازین گیربکس خود را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید.
بیرینگ های گیربکس باید حدودا هر سه سال یک مرتبه تعویض گردد.

قیمت الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس های شافت مستقیم انواع مختلفی داشته که هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشد. بنابراین قیمت ثابتی را نمی توان برای این گیربکس ها در نظر گرفت. بنابراین عواملی همچون نوع گیربکس، کیفیت آن، نوع قطعات و … بر روی هزینه گیربکس شافت مستقیم تاثیر گذار می باشد.

نصب الکتروگیربکس شافت مستقیم

نصب گیربکس های شافت مستقیم کار آسانی نبوده و باید از نوع کارکرد آن آشنا باشید. بنابراین بهتر است که نصب این گیربکس ها به دست نصابان حرفه ای انجام شود، تا باعث کارکرد بهتر این قطعه شود.

برای انتخاب گیربکس ها لازم است موارد  زیر را  در نظر داشته باشیم.

  1.  نوع ماشینی که گیربکس برای آن انتخاب شده.
  2.   دمای محیط
  3.   شرایط محیط (گرد و خاک، رطوبتی، یخ زده، استوایی و)
  4.  موتور محرک (نوع و مشخصات)
  5. نوع انتقال بین موتور و گیربکس (مستقیم، طریق کوبلینگ کلاچ، واریاتور)
  6.  ارایش محور ها
  7.  مقدار بار شعاعی و یا پیشرآن وعلل ان.

تولید کننده انواع گیربکس شافت مستقیم ، گیربکس پایه دار و فلنچ دار از توان یک اسب تا 75 اسب در طرح های پایه دار، فلنچ دار، دو گیربگس و گیربکس و گیربکس های دو سر شافت .

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

 گروه صنعتی نیرو موتور عرضه کننده گیربکس های صنعتی و فروش انواع لوازم های یدکی و همچنین آماده ارایه انواع تعمیرات می باشد و کلیه گیربکس های صنعتی را بنا به درخواست مشتری می توان بصورت گیربکس تک یا کوبله شده با موتور که همان موتور گیربکس یا الکترو گیربکس می باشد ارایه نمود.

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت
الکتروگیربکس شافت مستقیم

با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای مصرف کنندگان عزیز همراه با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

الکتروگیربکس های پایه دار و الکترو گیربکسنوای فلنچ دار از سایز گیربکس شفت 22 میلی متر، شفت 28 میلی متر، شفت 32 میلی متر، شفت 48 میلی متر، شفت 60 میلی. متر، شفت 75 میلی متر، شفت 90 میلی متر، شفت 100 میلی متر

تعمیرات گیربکس شافت مستقیم پذیرفته میشود. وگیربگس فلانچ دار.

لوازم گیربکس شافت مستقیم. لوازم گیربکس های صنعتی شافت مستقیم فلنچدار و تعمیرات الکترو گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

تمامی چرخ دنده ها ی گیربکس های حلزونی و کتابی و گیربگس شفت مستقیم موجود می باشد و پوسته گیربکس های صنعتی و فروش اینترنتی گیربکس های صنعتی شافت مستقیم. ارسال محصولات الکترو گیربکس پارس به تمام نقاط کشور.

الکتروگیربکس شافت مستقیم
الکتروگیربکس شافت مستقیم
 
گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت
گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

الکترو گیربکس شافت مستقیم

این الکترو گیربکس ها با توان ورودی 0/12KW الی 45KW با دور خروجی 16 الی 400 دور در دقیقه از شافت خروجی Ø22 الی Ø100 میلیمتر. این گیر بکس ها از محل پایه بصورت افقی و عمودی بر سطح مورد نظر نصب می شوند و معمولا از طریق چرخدنده، چرخ زنجیر، کوپلینگ ها و بعضی اوقات کوبله مستقیم انتقال قدرت و دوران می نمایند.

الکترو گیربکس شافت مستقیم فلانچ دار

این الکترو گیربکس ها با توان ورودی 0/12KW الی 45KWØ22 الی Ø100 میلیمتر. این گیربکس ها از محل فلانچ تعبیه شده محیطی شافت خروجی دستگاه به صورتهای افقی و عمودی به محل های مورد نظر فیکس شده و نصب می گردند. اغلب این مدل گیربکس ها جهت کوبله مستقیم در محل هایی که می بایست ایزوله باشند یا محدودیت فضا مانع از آزادی انتخاب می باشد به کار می رود.

گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

الکترو گیربکس شافت مستقیم هالوشافت

در این مدل گیربکس ها محل اتصال الکترو موتور به گیربکس بصورت هالوشافت جهت ورود شافت الکترو موتور بطور استاندارد نسبت به توان ورودی در نظر گرفته شده است. و پیرامون محیط آن را فلانچی فرا گرفته است که هنگام نصب الکترو موتور بصورت فلانچ به فلانچ با الکترو موتور منطبق می گردد. مهمترین مذیت این مدل گیربکس ها این است که الکترو موتور و گیربکس به سادگی از همدیگر جدا شده و هرکدام قابل تعویض و تعمیر می باشند.

الکترو گیربکس شافت مستقیم مرکب

این مجموعه مرکب از طراحی و مونتاژ الکترو گیربکس کوچکتر جهت راه اندازی گیربکس بزرگتر حاصل می شود. مزیت این الکترو گیربکس ها دستیابی به دورهای کمتر از 1 دور الی 16 دور به دقیقه می باشد. کاربرد این الکترو گیربکس ها در صنایعی از قبیل کانوایدها، کاترها، باز و بسته کردن دریچه های سدهای بزرگ، سیلوها، صنایع کاغذ سازی و غیره ضروری می باشد. گیربکس شافت مستقیم ،گیربکس شفت مستقیم، گیربکس فلنج دار، گیربکس شافت مستقیم فلانچ دار،

 

گیربکس شافت مستقیم چیست؟

گیربکس شافت مستقیم یکی از متداول ترین و پرکاربردترین گیربکس های موجود در بازار صنعتی می باشد که با استفاده از آن بسیاری از دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

گیربکس پایه دار چند نوع دارد؟

گیربکس ها پایه دار دارای انواع مختلفی است که هرکدام نیز کربرد متفاوتی دارند. برای اطلاع دقیق از مدل ها و کاربرد هر کدام می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

1 دیدگاه برای گیربکس شافت مستقیم پایه دار و انواع آن + کاربرد و قیمت

  1. Avatar

    رسول

    تعمیر گیربکس هم انجام میدید؟

    • نیروموتور

      نیروموتور

      سلام. بله
      لطفا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.